Volkswagen ID. Polo
€ 24.990
Een icoon keert terug..
De Volkswagen Polo is al generaties lang een vertrouwde naam op de Nederlandse wegen; compact, stijlvol en betrouwbaar. Met de komst van de volledig elektrische ID. Polo krijgt deze publieksfavoriet een innovatieve opvolger. Klaar voor morgen, zonder zijn herkenbare karakter te verliezen.
De Volkswagen ID. Polo behoudt het iconische Polo-silhouet, maar wordt volledig opnieuw ontworpen op het moderne MEB+ platform. Het resultaat? Een elektrische hatchback met slimme technologie, een scherpe vanafprijs en de vertrouwde Volkswagen-kwaliteit.
Standaard uitgerust met o.a.
- Digital Cockpit 10 inch
- 17 inch velgen
- Parkeersensoren achter
Galerij
Nu al te reserveren en in 2026 leverbaar vanaf € 24.990
De ID. Polo is ontwikkeld en ontworpen in Wolfsburg en wordt geproduceerd in het Spaanse Martorell. De auto is het eerste model binnen een brede line-up van nieuwe, elektrische compacte Volkswagens. Het merk start medio april 2026 met de officiële verkoop, maar nu al kunnen geïnteresseerde kopers bij Volkswagen terecht om een reservering voor de ID. Polo te plaatsen.
De ID. Polo heeft een nieuw ontwikkeld onderstel dat comfort en dynamiek naar een hoger niveau tilt. Het speciaal op elektrische voorwielaandrijving afgestemde chassis zorgt voor meer precisie, betere wegligging en merkbaar verbeterd trillingscomfort ten opzichte van de Polo met verbrandingsmotor.
Wat cijfers op een rijtje...
Kenmerk | ID. Polo |
|---|---|
Vanafprijs | ca. €24.990 |
Actieradius | Tot 450 km (afhankelijk van accupakket) |
Laden | Snelladen tot 130 kW |
Bagageruimte | 435 liter (ruimer dan een Golf) |
Accu-opties | 37 kWh & 52 kWh |
Design | Modern design, herkenbaar Polo-DNA |
Varianten en Prijzen
- ElektrischPrijs vanaf € 24.990Incl. BTW
Uitvoeringen
* De opgegeven actieradius en/of verbruiks- en emissiewaarden zijn bepaald volgens de wettelijk voorgeschreven meetprocedure. WLTP is een gestandaardiseerde testprocedure om de uitstoot en het (brandstof)verbruik van voertuigen te meten. Afhankelijk van meeruitvoeringen, weg-, verkeers- en weersomstandigheden, milieu-invloeden, conditie van de auto en rijstijl kunnen in de praktijk verbruikswaarden voorkomen die hiervan afwijken. Het genoemde aantal kilometers actieradius is steeds de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer wordenbeïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag.
)
)
)
)
)
)