Audi Q7
Nu ook als plug-in hybride
Audi Q7 TFSI e quattro
In het nieuwe model debuteren technologieën die de Q7 letterlijk en figuurlijk verder brengen. Dankzij een nieuwe, grotere batterij is nu een elektrische actieradius van maximaal 84 km (WLTP)* mogelijk. De 3.0 TFSU V6 turbo-benzine motor is een belangrijk onderdeel van de plug-in hybride aandrijflijn in de Audi Q7 TFSI e quattro. Naast de krachtige benzinemotor is er ook nog een compacte en krachtige elektromotor, die wordt gevoed door een nieuwe, vloeistofgekoelde 25.9 kWh lithium-ion batterij, die zich onder de vloer van de bagageruimte bevindt. Er is een keuze uit twee vermogensvarianten; de Q7 55 TSFI e quattro met een systeemvermogen van 290 kW/394 pk of de Audi Q7 60 TFSI e quattro met een systeemvermogen van 360 kW/490 pk. In beide gevallen is de topsnelheid elektronisch begrensd op 240 km/u (135 km/u in elektrische modus).
Voor het eerst levert Audi optioneel vierwielbesturing op de Q7 TFSI e quattro. Bij lage snelheden sturen de voor- en achterwielen in tegengestelde richting. Mede door de kleinere draaicirkel is de Q7 dan nog wendbaarder. Bij hogere snelheden sturen de voor- en achterwielen in dezelfde richting, voor extra stabiliteit.
De vernieuwde Audi Q7 TFSI e quattro-modellen zijn te bestellen vanaf € 92.490.
Krachtige prestaties
De nieuwe Audi SQ7 is nu te bestellen vanaf € 186.837!
Audi Q7 Pro Line
Standaard uitgerust met o.a:
- Adaptive air suspension
- Stoelverwarming voorin
- LED-koplampen& LED-achterlichten plus
- Elektrisch verstelbare voorstoelen
- Achteruitrijcamera
Audi Q7 Pro Line S
Extra uitrusting t.o.v. Pro Line:
- Adaptive air suspension sport
- Sportstoelen
- S-line interieur & exterieur
- Bekleding Microvezel Dinamica en leder met S-logo’s
- Hemelbekleding zwart
Audi Q7 Pro Line Advanced
Extra uitrusting t.o.v. Pro Line S:
- Comfortstoelen met leder Valcona
- Stoelventilatie voorin
- Sierlijsten chrome
- Matrix-LED koplampen & LED achterlichten
- Dimmende buitenspiegels
* Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag.