Audi Q7

€ 90.644

Krachtig, efficiënt en wendbaar

De Audi Q7 TFSI e quattro tilt luxe, kracht en efficiëntie naar een hoger niveau. Met een elektrische actieradius tot 84 km* en een gecombineerd vermogen van maximaal 360 kW biedt hij lokaal emissievrij rijden zonder in te leveren op prestaties. Dankzij de vierwielbesturing geniet u van extra stabiliteit én wendbaarheid. De geavanceerde plug-in hybride technologie brengt u verder.

Standaard uitgerust met o.a.

  • Adaptive air suspension
  • Stoelverwarming voor
  • Koplampen LED & achterlichten LED plus
  • Elektrisch verstelbare voorstoelen
  • Achteruitrijcamera

Galerij

Audi Q7 TFSI e quattro

In het nieuwe model debuteren technologieën die de Q7 letterlijk en figuurlijk verder brengen. Dankzij een nieuwe, grotere batterij is nu een elektrische actieradius van maximaal 84 km (WLTP)* mogelijk. De 3.0 TFSI V6 turbo-benzine motor is een belangrijk onderdeel van de plug-in hybride aandrijflijn in de Audi Q7 TFSI e quattro. Naast de krachtige benzinemotor is er ook nog een compacte en krachtige elektromotor, die wordt gevoed door een nieuwe, vloeistofgekoelde 25.9 kWh lithium-ion batterij, die zich onder de vloer van de bagageruimte bevindt. Er is een keuze uit twee vermogensvarianten; de Q7 55 TSFI e quattro met een systeemvermogen van 290 kW/394 pk of de Audi Q7 60 TFSI e quattro met een systeemvermogen van 360 kW/490 pk. In beide gevallen is de topsnelheid elektronisch begrensd op 240 km/u (135 km/u in elektrische modus).

Voor het eerst levert Audi optioneel vierwielbesturing op de Q7 TFSI e quattro. Bij lage snelheden sturen de voor- en achterwielen in tegengestelde richting. Mede door de kleinere draaicirkel is de Q7 dan nog wendbaarder. Bij hogere snelheden sturen de voor- en achterwielen in dezelfde richting, voor extra stabiliteit.

Varianten en Prijzen

  • Plug-in hybride
    Prijs vanaf € 90.644
    Incl. BTW
  • Benzine
    Prijs vanaf € 194.990
    Incl. BTW

Uitvoeringen

Onze voorraad

* De opgegeven actieradius en/of verbruiks- en emissiewaarden zijn bepaald volgens de wettelijk voorgeschreven meetprocedure. WLTP is een gestandaardiseerde testprocedure om de uitstoot en het (brandstof)verbruik van voertuigen te meten. Afhankelijk van meeruitvoeringen, weg-, verkeers- en weersomstandigheden, milieu-invloeden, conditie van de auto en rijstijl kunnen in de praktijk verbruikswaarden voorkomen die hiervan afwijken. Het genoemde aantal kilometers actieradius is steeds de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer wordenbeïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag.