veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hoe kies ik de juiste laadpaal?

Bij het kiezen van een laadpaal moet je over verschillende dingen nadenken. Waar wil je 'm plaatsen? Hoe snel moet je auto opgeladen zijn? Moet de laadpaal 'slim' zijn? Onze keuzehulp helpt je met het kiezen van de juiste laadpaal. 

Doe de keuzehulp

Hoe kan ik een laadpaal aanvragen?

Weet je al welke laadpaal je wil? Dan kun je jouw laadpaal aanvragen via de keuzehulp. Daar helpen we je stap voor stap om alle benodigde informatie aan te leveren.

Als je jouw aanvraag volledig hebt afgerond ontvang je van ons een offerte voor het plaatsen van jouw laadpaal, op basis van de informatie die je hebt ingevuld. 

Laadpaal aanvragen

Weet je nog niet zieker welke laadpaal het beste bij jouw situatie past, of ben je op zoek naar meer informatie? Neem contact met ons op of kom langs bij een Van Mossel dealer bij jou in de buurt. 

 

Hoe weet ik of een laadpaal bij mijn woning geplaatst kan worden?

Afhankelijk van de situatie kijken we of er een laadpaal bij je woning geplaatst kan worden. Heb je een eigen oprit? Dan is het vaak geen probleem! Woon je bijvoorbeeld in een appartementen complex met een VVE? Dan zoeken we samen naar een passende oplossing.

Wat kost een laadpaal bij Van Mossel?

De kosten van een laadpaal en de installatie zijn afhankelijk van jouw persoonlijke situatie. Vooraf
krijg je een heldere offerte, met daarop de kosten van de laadpaal zelf, de installatiewerkzaamheden
en het online abonnement.

Hoe werkt de installatie van een laadpaal?

Ten eerste maken aan de hand van de door jou aangeleverde foto's een offerte. Op basis daarvan plannen we een afspraak met je in voor de installatie. We komen de laadpaal op de afsproken tijd bij je installeren volgens de offerte. Veiligheid is bij ons belangrijk, daarom hebben al onze monteurs de juiste diploma's en werken ze volgens alle geldende veilgheidsnormen.

Wat is de levertijd van een laadpaal?

De levertijd van jouw laadoplossing is afhankelijk van je situatie. Heb je de laadpaal samen met een EV bij ons gekocht? Dan doen we er alles aan om de laadpaal bij jou voor de deur te hebben voordat je auto er staat. De levertijd is afhankelijk van de installatiewerkzaamheden.

Hoe snel kan mijn auto thuis opladen?

Dat is afhankelijk van je auto en het type lader dat je gebruikt. Je kunt het zelf berekenen door het vermogen van de accu van je auto te delen door het vermogen van de laadpaal.

Voorbeeld; als jouw auto een accu van 40 kWh heeft, en de laadpaal een vermogen van 8 kW, dan is de laadtijd 40 gedeeld door 8, dus circa 5 uur.

Kan ik mijn auto ook onderweg opladen?

Ja, met de Van Mossel Energie laadpas kun je jouw auto vrijwel overal langs de snelweg of op openbare parkeerplaatsen opladen bij meer dan 500.000 laadpunten in 35 landen in Europa.

Onder andere: FastNed, Shell, Total.

Hoe kan ik een laadpas aanvragen?

Je kunt een laadpas eenvoudig aanvragen via de Van Mossel Energie app. Download de app, maak een account aan en vraag via een paar eenvoudige stappen een laadpas aan. 

Meer informatie

Kunnen anderen ook bij mijn laadpaal opladen?

Ja, je hebt de regie zelf in handen en kunt gericht kiezen wie er bij jouw laadpaal kan laden! Dat kun je zelf instellen via de laadpaal.

Wat als mijn laadpaal niet werkt?

Werkt je laadpaal niet? Excuses voor het ongemak. We helpen je graag verder. Je kunt ons 24/7 bereiken via: 088 - 434 5651.

Hoeveel kost opladen met een Van Mossel laadpaal?

Dat is geheel afhankelijk van je stroomtarief thuis en of je zonnepanelen hebt. De kosten worden opgeteld bij je maandelijkse energierekening. Via de Van Mossel app heb je gemakkelijk inzicht in je verbruik en je facturen.

Moet ik thuis zijn als mijn laadpaal geïnstalleerd wordt?

Ja, in verband met de veiligheid moet er altijd iemand thuis zijn als de laadpaal geïnstalleerd wordt.

Wat als mijn situatie anders blijkt te zijn dan ik vooraf heb aangegeven?

Uiteraard kunnen er altijd kleine dingen anders zijn dan verwacht. Daar houden we ook rekening mee en in veruit de meeste gevallen levert dat geen problemen op.  Als de situatie - om wat voor reden dan ook - te veel afwijkt van de situatie die van tevoren is doorgenomen, moeten we een nieuwe offerte opstellen. Afhankelijk van de afwijking kunnen de kosten lager, of hoger zijn dan de initiële offerte. 

Bijvoorbeeld: je hebt aangegeven dat er 10 meter graafwerk nodig is, maar dit blijkt 4 meter te zijn.  

Waarom moet de kruipruimte van mijn woning droog zijn?

De kruipruimte moet droog zijn omdat de combinatie van elektriciteit en water gevaarlijk kan zijn. Voor de veiligheid van zowel jou als onze monteur is het daarom belangrijk dat de kruipruimte droog is. 

Hoe koppel ik mijn Van Mossel Energie Laadpas aan de van Mossel Energie app?

Wanneer je nog niet ingelogd bent of nog geen account hebt aangemaakt kun je dit eerst doen. Vervolgens zal de app automatisch vragen om het unieke laadpasnummer. Deze kun je ingeven en dan is jouw laadpas gekoppeld en direct geactiveerd. Ben je al ingelogd met jouw account? Ga dan naar laadpassen, tik op het plus-teken en voer je laadpasnummer in.

Helaas is inloggen met je Mijn Van Mossel account (nog) niet mogelijk binnen de Van Mossel Energie app. Je moet dus een nieuw account aanmaken.

Hoe kan ik het abonnement van mijn laadpas opzeggen of omzetten naar een laadpas zonder abonnement?

Het abonnement van je laadpas kun je eenvoudig opzeggen vanuit de app. Ga naar abonnementen > Jouw abonnementen en annuleer je huidige abonnement. Er zal nu gevraagd worden of je de laadpas wil omzetten in de ‘gratis’ variant.

Wat moet ik doen als mijn laadpas stuk is of niet meer werkt?

Je kunt eenvoudig een nieuwe laadpas aanvragen in de Van Mossel energie app. Ga naar 'laadpassen' en klik op het plus-teken rechts bovenin. Hier kan je vervolgens een nieuwe laadpas aanvragen.

Wat als ik mijn laadpas verloren ben?

Geen zorgen! Vanuit de Van Mossel Energie app kan je eenvoudig de betreffende laadpas blokkeren. Daarna vraag je via de app eenvoudig een vervangend exemplaar aan.

Hoeveel kost de Van Mossel Energie Laadpas?

De kosten zijn afhankelijk of je een laadpas zónder of een laadpas mét abonnement aanvraagt. Zonder een abonnement betaal je éénmalig €5,95 voor de laadpas. Met een abonnement betaal je €5,95 per maand en heb je geen starttarief en roamingkosten. Wanneer je veel onderweg bent is een abonnement dus voordeliger (vanaf 8 keer laden per maand).

Wat zijn roamingkosten?

Roamingkosten zijn een opslag per kWh die laadpasaanbieders rekenen om te communiceren met het laadpunt. Deze kosten heb je altijd, behalve bij je eigen laadpaal thuis. Van Mossel Energie rekent hier €0,02 voor per geladen kWh. De gemaakte kosten zijn terug te zien aan het eind van de maand op jouw factuur. Heb je een laadpasabonnement? Dan heb je deze kosten uiteraard niet.

Welke betaalmethoden kan ik gebruiken met de Van Mossel Energie laadpas?

Maandelijks worden de gemaakte kosten gefactureerd. Het is (vooralsnog) alleen mogelijk om iDeal als betaalmethode toe te voegen. De gemaakte kosten worden dan maandelijks automatisch afgeschreven.

Is het mogelijk om de Van Mossel Energie laadpas zakelijk te gebruiken?

De Van Mossel Energie laadpas kan zakelijk worden gebruikt. Met onze software kan je privé geleverde stroom verrekenen met je werkgever. Op deze manier betaal je nooit privé voor je ‘zakelijke stroom’.

Waar kan ik een overzicht vinden van mijn gemaakte kosten?

Een overzicht van je gemaakte kosten kan je terug vinden in de Van Mossel Energie app.

Bij welke punten kan ik laden met de Van Mossel Energie laadpas?

In Europa kan je de laadpas in wel 35 landen gebruiken. In Nederland kan je bij de meeste laadpunten laden (ruim 90% dekking). In de Van Mossel Energie app kan je alle laadpunten die worden ondersteund binnen Europa terugvinden. 

Waar moet ik op letten bij laden in het buitenland?

Met behulp van onze app kan je altijd snel een laadpunt bij jou in de buurt vinden. Dus ook in het buitenland! Let echter wel op dat ze in het buitenland soms tijd- en of blokkeertarieven hanteren. Meer hierover lees je in de vragen hieronder.

Wat is een tijdtarief?

Een tijdtarief komt eigenlijk alleen voor bij laden in het buitenland. Je betaalt naast de kosten voor de geladen kWh’s ook voor de minuten dat jouw auto aan de lader hangt. Een tijdtarief voorkomt dat men onnodig lang staat te laden.

Wat is een blokkeertarief?

Een blokkeertarief is een andere variant van het tijdtarief. Het doel van beide is gelijk, alleen gaat het blokkeertarief pas lopen na een bepaalde tijd. Voor dat de maximale tijd wordt bereikt geldt alleen het kWh-tarief. Wij raden je dan ook zeker aan om de auto van de laadpaal te halen wanneer deze weer voldoende capaciteit heeft om de weg te vervolgen. Het blokkeertarief is voornamelijk gebruikelijk in Duitsland en Oostenrijk.

Waarom heb ik automatisch een laadpas ontvangen?

Wanneer je een elektrische- of plug-in hybride auto bij Van Mossel hebt aangeschaft sturen we gratis en geheel vrijblijvend een laadpas naar je toe. Je ontvangt de laadpas met een begeleidend schrijven een aantal dagen voor jouw nieuwe auto wordt afgeleverd.  Op deze manier laten we je kennis maken met Van Mossel Energie. Meer informatie over de mogelijkheden en abonnementen vind je hier.

Heb je geen interesse om jouw auto te laden met onze laadpas? Geen probleem! Zolang je de laadpas niet activeert zijn er geen kosten aan verbonden. 

Staat jouw vraag hier niet tussen?

Geen zorgen, wij helpen je graag op weg. 

Contact opnemen

Gebruik van cookies

De Van Mossel Automotive Group (Van Mossel) gebruikt cookies om bijvoorbeeld de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat je relevante advertenties te zien krijgt. Als je meer wilt weten over deze cookies, raadpleeg onze Cookie policy. Bij akkoord op deze cookie policy geeft je Van Mossel toestemming voor het gebruik van noodzakelijke of optimale cookies op onze websites. Als je meer wilt weten over hoe wij omgaan met jouw persoonsgegevens, raadpleeg onze Privacyverklaring. Specifiek voor sollicitaties raadpleeg onze HR Privacyverklaring. Je kunt de cookie instellingen te allen tijde aanpassen via de link onderaan de website.