Waar kan ik mijn bekeuring inzien?
Je kan de bekeuring eenvoudig terugvinden in de Van Mossel Autolease berijdersapp. Daarnaast ontvang je de bekeuring altijd per mail. Als je de bekeuring niet terug kan vinden, neem dan contact met ons op.
Hoe moet ik een bekeuring betalen?
De bekeuring ontvang je zelf via de e-mail. In de mail staat uitgelegd hoe je de bekeuring kunt betalen. Het is belangrijk om de bekeuring zelf aan de desbetreffende instantie te betalen. Echter kan het zo zijn dat er met jouw werkgever andere afspraken zijn gemaakt, neem hiervoor contact met hen op.
Ik ben het oneens met mijn bekeuring. Wat moet ik doen?
Als je het oneens bent met de boete die je is opgelegd kan je hier tegen in hoger beroep gaan. Op de boete staan instructies omschreven hoe je hiertegen in hoger beroep kan gaan. Als je in hoger beroep wilt gaan tegen je bekeuring dien je hiervoor een machtiging te hebben. In de bekeuring die je van ons ontvangt, zit ten allen tijde een machtiging bijgevoegd.
Wat gebeurt er als je een bekeuring krijgt?
Van Mossel Autolease ontvangt de bekeuring en stuurt die per e-mail naar de bij ons bekende bestuurder van de leaseauto. Je moet de bekeuring zelf tijdig betalen aan de bekeurende instantie. Wij hanteren deze werkwijze om te voldoen aan de privacywetgeving (AVG).
Wat gebeurt er als een aanmaning komt?
Van Mossel Autolease ontvangt de aanmaning en betaalt deze aan de instantie van wie we deze hebben ontvangen. De kosten van de bekeuring inclusief de aanmanings- en administratiekosten worden aan het bedrijf dat de auto leaset (veelal jouw werkgever) doorbelast. De werkgever bepaalt zelf hoe de kosten aan de bestuurder van de leaseauto worden doorberekend.