Audi Q6 e-tron
Voorsprong door techniek
Nu bestellen
Grensverleggend
De nieuwe Audi Q6 e-tron geeft Audi’s motto ‘Voorsprong door Techniek’ een nieuwe, innovatieve impuls. Het is de eerste elektrisch aangedreven Audi die gebruik maakt van het nieuwe, grensverleggende PPE-platform en heeft een actieradius tot wel 625 km*. Het laden van het accupakket van 10-80% duurt ongeveer 21 minuten*. Een van de blikvangers van het nieuwe model is intelligente lichttechnologie waarmee design, functionaliteit en veiligheid op een herkenbare Audi-manier naar een nog hoger niveau is getild.
Nu bestellen! De Audi Q6 e-tron debuteert met een aandrijflijn voorzien van een 100 kWh accupakket, een vermogen van 285 kW (388 pk) en quattro vierwielaandrijving. De prijzen beginnen bij € 77.950. De 360 kW (490 pk) sterke Audi SQ6 e-tron is ook bestelbaar. Later dit jaar volgen twee uitvoeringen met achterwielaandrijving: een variant met het 100 kWh accupakket en daarmee een nog grotere range, en een versie met een 83 kWh accupakket, waarvoor een indicatieve vanafprijs geldt van € 65.000 .
Een nieuwe maatstaf
Eerste Audi op PPE-platform De Audi Q6 e-tron staat op het nieuwe Premium Platform Electric (PPE) dat samen met Porsche is ontwikkeld. Zoals de naam al aangeeft, is dit platform speciaal voor elektrische aandrijving ontwikkeld. Het vooruitstrevende karakter van dit platform vertaalt zich ook in nieuwe maatstaven op het gebied van prestaties, actieradius en opladen.
Dankzij de tweede generatie digitale OLED-technologie komt licht meer dan ooit tot leven. De Audi Q6 e-tron beschikt als eerste auto ter wereld over een ‘active digital light signature’. In elke achterlichtunit zijn 6 OLED-panelen met 360 segmenten geïntegreerd. Via een speciaal algoritme wordt elke 10 milliseconden een nieuw beeld gecreëerd. De active digital light signature aan de voorzijde wordt gerealiseerd door de interactie tussen het algoritme en 12 dimbare segmenten in de koplampen. Deze segmenten werken onderling zo samen dat de lichtintensiteit constant is.
Ruimte in de Q6 e-tron
De Audi Q6 e-tron heeft een indrukwekkend sleepvermogen van 2.400 kilo. Binnenin biedt het ruime interieur veel opbergruimte, inclusief een flexibel in te delen kofferbak. Een handige toevoeging is de grote frunk onder de voorklep met een inhoud van 64 liter, perfect voor het opbergen van de laadkabel. De achterbank is verdeeld in een 40:20:40 verhouding, waardoor het bagagevolume kan worden vergroot van 526 tot maar liefst 1.529 liter wanneer alle rugleuningen plat liggen.
Audi Q6 e-tron Edition
Standaard uitgerust met o.a.
- 18 inch velgen
- bumpers in Mythoszwart metallic
- 4-spaaks stuurwiel
Audi Q6 e-tron Advanced Edition
Extra's bovenop de Edition
- 19 inch velgen
- Stuurverwarming
- Stoelverwarming voor en achter
- LED-koplampen plus
- Grootlichtassistent
- Omgevingscamera's
- Parkeerassistent plus
- Adaptive Cruise Control
- Tweespaaks lederen stuur, multifunctioneel, met stuurpeddals
- Comfortpakket
Rijklaar vanaf
Audi Q6 e-tron S Edition
Extra's bovenop de Advanced Edition
- 20 inch velgen
- Matrix-ledkoplampen
- MMI-bijrijdersscherm
- Digitale lichtsignaturen
- e-tron sportsound
- S-sportonderstel
- Zijairbags voor- en achterin, gordijnairbags, centrale airbag voorin
- Lane departure warning en emergency assist
- Proactieve inzittendenbescherming voor, opzij en achter
- Comfortpakket plus
- Interieur met sportstoelen en zwarte stoffen bekleding
- Inzittendenherkenning achterin
Rijklaar vanaf
Audi SQ6 e-tron ㅤ
Standaard uitgerust met o.a.
- 20 inch velgen
- Zwarte spiegelkappen
- Donkere raamsierlijsten en aanbouwdelen
- Antracietgrijze Audi-ringen voor- en achterop
- Stuurverwarming
- Stoelverwarming voor- en achterin
- Uitgebreide interieurvoorverwarming en -ventilatie
- Adaptieve S-luchtvering
- Matrix-ledkoplampen
- MMI-bijrijdersscherm
- Digitale lichtsignaturen
- Digitale oled-achterlichten
- Assistentiepakket Driving en Parking plus
- Assistentiepakket beschermings- en waarschuwingssystemen plus
Rijklaar vanaf
* Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag. De vermelde theoretische oplaadtijden alsmede het maximale vermogen om te kunnen laden (AC laden dan wel het DC snelladen) kunnen afwijkend zijn in de praktijk doordat deze onder andere afhankelijk zijn van de batterij-en omgevingstemperatuur, het vermogen van het laadpunt en de laadstatus (State of Charge) van de batterij van de auto.