Contact
Waarom moet ik mijn voertuig verbinden?

Het verbinden van je voertuig is een vereiste om gebruik te maken van slim laden. Wanneer je je voertuig verbindt, halen we de laadstatus op en kunnen we de laadinformatie naar jouw voertuig sturen. Dit helpt ons om de laadsessie te plannen zoals jij wilt. Bijvoorbeeld wanneer je je voertuig op het meest gunstige prijsmoment wilt opladen, maar je wel zeker wilt zijn dat je accu op tijd vol is.

Waarom moet ik mijn thuislader verbinden?

Door je thuislader te verbinden, kunnen we de meterwaarden van de lader lezen om te zorgen voor een correcte berekening van het verbruik. Om slim thuis te laden configureer je eenvoudig jouw thuislaadpunt via de Van Mossel Energie app. Let op; alleen thuislaadpunten van Van Mossel Energie worden ondersteund.

Waarom moet ik mijn vertrektijd delen?

Je vertrektijd is cruciale informatie voor ons om ervoor te zorgen dat je de gewenste hoeveelheid energie in je batterij hebt wanneer je je voertuig weer nodig hebt. Het stelt ons ook in staat de oplaadsessie beter te optimaliseren, zodat je meer besparingen of beloningen kunt verdienen.

Wat zijn Besparingen & Beloningen?

Besparingen en beloningen laten zien hoeveel geld je hebt bespaard met slim opladen, omdat we je oplaadsessie hebben geoptimaliseerd op basis van de laagste elektriciteitsprijzen tijdens de sessie.

Hoe weet ik waar ik slim kan opladen?

Op dit moment kun je slim opladen thuis, maar we werken elke dag hard om slim opladen beschikbaar te maken bij veel meer (publieke) laadpunten.

Mijn auto heeft niet op de juiste manier slim opgeladen

Wanneer je Slim Opladen hebt ingeschakeld, kan het opladen in sommige gevallen nog steeds tegen hogere elektriciteitstarieven plaatsvinden dan verwacht. Hier geven we een paar redenen waarom Slim Opladen niet op de juiste manier werkt.

  • Wanneer de lader geen updates over energieverbruik stuurt

Slim Opladen berekent constant het laadschema van begin tot eind van de sessie. Wanneer een lader geen updates stuurt of een trage updatefrequentie heeft, kunnen we de oplaadsessie niet optimaal aanpassen.

  • Wanneer het voertuig niet communiceert

Net zoals wanneer een thuislader geen updates stuurt, kan een voertuig ook stoppen met het sturen van updates, waardoor Slim Opladen niet in staat is de oplaadsessie aan te passen.

 Dit kan je controleren door in het menu naar "Mijn voertuigen" te gaan. Bovenaan staat een update wanneer jouw voertuig voor het laatst verbonden is geweest. Is deze tijd verouderd? Probeer dan naar beneden te vegen; als de datum hetzelfde blijft, kunnen we geen verbinding maken met het voertuig. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren wanneer een voertuig in een ondergrondse garage staat geparkeerd.

  •  Wanneer het voertuig een actief laadprofiel heeft

In de meeste voertuigen kan een laadprofiel worden ingesteld, maar dit laadprofiel kan conflicteren met Slim Opladen. Bijvoorbeeld, wanneer Slim Opladen om 23:00 uur wil beginnen met opladen, maar het voertuig heeft een laadprofiel ingesteld om om 00:00 uur te starten, zal het voertuig pas om 00:00 uur beginnen met opladen. Wanneer je optimaal gebruik wilt maken van Slim Laden is het noodzakelijk dat je dit laadprofiel uitschakelt in je voertuig zelf. 

  • Wanneer meerdere slimme oplaad-applicaties actief zijn

Net als bij een conflict met een voertuig laadprofiel, kan een andere slimme oplaad-applicatie ook conflicteren met Slim Opladen.

  •  Wanneer je mogelijk in de weg zit

Slim Opladen kan meerdere keren starten/stoppen tijdens de sessie, wat bijvoorbeeld meldingen kan veroorzaken van starten/stoppen via de voertuig fabrikant-app. Dit kan verwarring veroorzaken, waardoor je per ongeluk de Slim Opladen-sessie stopt. Meldingen van jouw voertuig-app wanneer de laadsessie start of stopt, kan je dus negeren als je Slim Laden aan hebt staan. 

Ik kan mijn voertuig niet verbinden

Kan je de optie "Verbind mijn voertuig" niet vinden of niet selecteren? Dan ondersteunen wij helaas nog niet jouw voertuig. Zie hier de lijst met voertuigen die worden ondersteund. Staat jouw voertuig er wel tussen maar kan je deze niet verbinden? Neem dan contact met ons op.

Gebruik van cookies

De Van Mossel Automotive Group (Van Mossel) gebruikt cookies om bijvoorbeeld de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat je relevante advertenties te zien krijgt. Als je meer wilt weten over deze cookies, raadpleeg onze Cookie policy. Bij akkoord op deze cookie policy geeft je Van Mossel toestemming voor het gebruik van noodzakelijke of optimale cookies op onze websites. Als je meer wilt weten over hoe wij omgaan met jouw persoonsgegevens, raadpleeg onze Privacyverklaring. Je kunt de cookie instellingen te allen tijde aanpassen via de link onderaan de website.