Terug
Geplaatst op: 10-09-2019

Het nieuwe Volkswagen

De introductie van het nieuwe logo en huisstijl van Volkswagen is de start van een nieuw tijdperk voor Volkswagen. De toekomst van Volkswagen is elektrisch, connected en CO2-neutraal. Met een nieuw uiterlijk en een nieuw strak logo in 2D-optiek presenteert Volkswagen zichzelf wereldwijd modern en authentiek. De omschakeling van Volkswagen naar het nieuwe brand design is medio 2020 voltooid. Het is een van de grootste rebranding campagnes ter wereld. Het nieuwe 2D-logo is hét symbool van Volkswagen. Het is modern, duidelijk en eenvoudig en is teruggebracht naar de essentie. Het logo is flexibel te gebruiken en duidelijk herkenbaar in digitale media. Het vorige logo was tot nu toe blauw en wit, maar nu breidt Volkswagen het kleurenpalet uit met nog een extra blauwtint. Het gebruik van nieuwe kleurvarianten is in de toekomst ook mogelijk. Licht is ‘het nieuwe chroom’. Het logo van Volkswagen zal daarom in de toekomst verlicht zijn, zowel op de auto’s als op de fabriekslocaties van het merk en bij de dealers.

"De nieuwe uitstraling van het merk is het begin van een nieuw tijdperk voor Volkswagen”, zegt Jürgen Stackmann, lid van de Raad van Bestuur van Volkswagen en verantwoordelijk voor verkoop, marketing en aftersales. “Met onze nieuwe producten en diensten ondergaat het merk een fundamentele transformatie naar een toekomst met een neutrale emissiebalans voor iedereen. Dit is hét moment om het nieuwe elan van ons merk zichtbaar te maken voor de buitenwereld.” Volkswagen-hoofdontwerper Klaus Bischoff speelde een belangrijke rol bij de ontwikkeling van de nieuwe huisstijl. "met het nieuwe brand design hebben we een authentiek communicatieplatform gecreëerd. Onder het motto 'digital first' en 'without filters' laten we het Volkswagen van de toekomst zien."

De complete uitrol van het nieuwe brand design is naar verwachting halverwege volgend jaar voltooid. De rebranding van Volkswagen is een van de grootste projecten van dit kaliber in de industrie wereldwijd. Al met al gaat het om 171 landen.. Bij de 10.000 vestigingen van dealers waaronder wij van Van Mossel en servicepartners over de hele wereld zullen ongeveer 70.000 logo's worden vervangen. Bezoek gerust onze showroom de komende tijd om de ontwikkelingen rondom het nieuwe design van Volkswagen op de voet te volgen.

 

Terug naar overzicht

Gebruik van cookies

De Van Mossel Automotive Groep (Van Mossel) gebruikt cookies om bijvoorbeeld de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt. Als u meer wilt weten over deze cookies, raadpleeg onze Cookie policy. Bij akkoord op deze cookie policy geeft u Van Mossel toestemming voor het gebruik van optimale cookies op onze websites. Klik op “Instellingen aanpassen” om uw voorkeuren te wijzigen. Als u meer wilt weten over hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens, raadpleeg onze Privacyverklaring. Specifiek voor sollicitaties raadpleeg onze HR Privacyverklaring. Je kunt de instellingen ten alle tijden aanpassen via de link onderaan de pagina.

Cookies accepteren Instellingen aanpassen