Terug
Geplaatst op: 25-02-2019

In Nieuwsbericht PEUGEOT 208 1902STYP104

NIEUWE PEUGEOT 208

FUTURISTISCH & JONG

In een B-segment waarin auto’s steeds meer op elkaar gaan lijken, en waar zaken als plezier en jeugdigheid steeds minder belangrijk lijken te worden, onderscheidt het merk PEUGEOT zich met de introductie van de nieuwe verleidelijke PEUGEOT 208.

Omdat autogebruik verandert en omdat energietransitie een steeds grotere rol speelt, heeft de nieuwe PEUGEOT 208, direct vanaf de introductie, drie verschillende aandrijfopties – elektrisch, benzine of diesel. De carrosserie blijft in alle gevallen gelijk. U kunt kiezen tussen een verbrandingsmotor of elektromotor zonder compromis!

Deze nieuwe PEUGEOT 208 generatie, die perfect bij de strategie van het merk past om naar een positie als high end generalist op te schuiven, onderscheidt zich met een krachtig ontwerp dat jeugdigheid en energie uitstraalt.

Naast een originele, markante styling, valt de nieuwe PEUGEOT 208 ook op met een nieuwe generatie PEUGEOT i-Cockpit met onder andere een 3D head-up instrumentenpaneel en tal van rijhulpsystemen die normaliter zijn voorbehouden aan de hogere marktsegmenten.

De wereld verandert en de toekomst zorgt voor veel vragen. In de automobielsector, zoals ook in andere branches, vragen nieuwe uitdagingen om passende antwoorden. Bouwend op haar 208-jarige geschiedenis, is het merk PEUGEOT zich aan het voorbereiden op het tijdperk van energietransitie, en biedt het een spannende maar geruststellende visie van de toekomst aan: #UNBORINGTHEFUTURE

De nieuwe PEUGEOT 208 speelt een belangrijke rol in deze toekomstvisie: het model heeft een jeugdige uitstraling en communiceert alle energie en spontaniteit die de waarden van het merk PEUGEOT weerspiegelen – Kwaliteit, Stijl en Emotie. Zijn verschijning is vrolijk, sportief en vitaal, bruisend en vol beloftes. Zijn krachtige ontwerp geeft bovendien een luxueuze uitstraling die perfect binnen de up-market strategie van PEUGEOT past. De nieuwe PEUGEOT 208 richt zich op het hart van het B-segment, het levert zijn eigen bijdrage aan wat het PEUGEOT-gamma zo succesvol maakt: een opvallend ontwerp gecombineerd met onderscheidende innovatie en technologie.

          Ons merk beweegt zich ontspannen voorwaarts op doelgerichte wijze. Verwen uzelf door uw favoriete uitrustingsniveau en motortype voor uw nieuwe PEUGEOT 208 te kiezen. In één woord, GENIET!   -   Jean-Philippe IMPARATO, CEO PEUGEOT

DE KRACHT VAN KEUZE


CMP/e-CMP- een modulair platform voor een hoge efficiëntie

De nieuwe PEUGEOT 208 beschikt over een platform van Groupe PSA van de nieuwste generatie, CMP (Common Modular Platform). Dit op het B- en C-segment gerichte platform vormt een aanvulling op EMP2 (Efficient Modular Platform).

Zoals de naam aangeeft, is het CMP platform modulair voor wat betreft de dimensies en motorvarianten. Omdat het overweg kan met alle krachtbronnen, is het geschikt voor meerdere vormen van aandrijving, een traditionele verbrandingsmotor (benzine of diesel) of een elektromotor.

Zuinigheid was het motto gedurende de ontwikkelingsfase. Dit nieuwe platform helpt om de CO2-uitstoot van de nieuwe PEUGEOT 208 te beperken, door middel van:

  • vermindering van gewicht (30 kg lichter vs. het F1-platform),
  • verbeterde aerodynamica (glad ontworpen bodemplaat, elektronisch aangestuurde luchtinlaten),
  • verminderde rolweerstand (A-Klasse banden, verminderde frictie in het onderstel),
  • optimalisatie van de aandrijftrein (verbeterd rendement van de verbranding, downsizing, verminderde mechanische wrijving, uitbreiding van het motor-aanbod en Stop & Start op alle uitvoeringen). 
Het CMP platform maakt ook verhoogde comfort- en veiligheidsniveaus mogelijk:
  • meer akoestisch en thermisch comfort aan boord, lagere vibratieniveaus,
  • rijhulpsystemen die gewoonlijk zijn voorbehouden aan hogere marktsegmenten en die ongekend zijn in het B-segment.

Nieuwe PEUGEOT e-208: e-motie 

De nieuwe PEUGEOT e-208 biedt een levendige, stimulerende rijervaring met haar 100% elektrische motor, beschikbaar vanaf de introductie:

  • 100 kW (136 pk) elektromotor die 260 Nm aan koppel produceert (beschikbaar van 0 km/h) voor directe reacties, 
  • stille motor, geen vibratie,
  • technologiedisplay op het centrale scherm met realtime weergave van de aandrijfcondities.

De nieuwe PEUGEOT e-208 biedt drie rijconfiguraties:

  1. ECOnomisch: om de actieradius te optimaliseren
  2. Normaal: optimaal comfort voor alledaags gebruik
  3. Sport: voor maximale prestaties en een maximale beleving, maximale kracht en koppel (0 naar 100 km/h in 8,1s)

Twee rem-configuraties zijn ook beschikbaar via de versnellingspook met bijpassende regeneratie van de accu:

  • Gematigd, biedt een gevoel dat lijkt op het remmen met een verbrandingsmotor,
  • Verhoogd, voor gecontroleerde vertraging met behulp van het gaspedaal.

De nieuwe PEUGEOT e-208 biedt het beste thermische comfort op de markt met:

  • een verwarmingselement met een hoog vermogen (5 kW) aangedreven door de HV-accu,
  • een warmtepomp en automatische temperatuurregeling in het passagierscompartiment, dat hetzelfde comfort biedt als bij een voertuig aangedreven door een verbrandingsmotor. De actieradius wordt behouden door verbeterde krachtefficiency vergeleken met conventionele klimaatbeheersing.
  • verwarmde stoelen (afhankelijk van de versie),
  • programmeerbare thermische stand klimaatregeling, bediend via het touchscreen of van op afstand met de MyPeugeot® smartphone app. Naast comfort zorgt deze functie voor optimalisatie van de actieradius (de ingestelde temperatuur is sneller bereikt tijdens de startfase) en de optimale functionele temperatuur van de accu kan sneller worden bereikt.

De interieur- en bagageruimte zijn identiek aan de versie met verbrandingsmotor. De accu’s, met een volume van 220 l, zijn in de nieuwe PEUGEOT 208 volledig onder de laadvloer geplaatst.

Kenmerkend voor het merk PEUGEOT: de aandrijflijn van de nieuwe PEUGEOT e-208 is geoptimaliseerd en er is een optimale massaverdeling toegepast. Dit zorgt ervoor dat de PEUGEOT e-208 dynamische prestaties levert die vergelijkbaar zijn met de versie met verbrandingsmotor.

De nieuwe PEUGEOT e-208 is uitgerust met een 50 kWh grote accu, dat een bereik tot 340 km toestaat, volgens het certificatieprotocol WLTP (Worldwide harmonised Light vehicles Test Procedures) en 450 km volgens de NEDC-norm (New European Driving Cycle). Door de koppeling aan het koelsysteem van het passagierscompartiment zorgt de vloeistof gekoelde temperatuurregeling voor snelle oplading, een verbeterd bereik en een verlengde levensduur. Deze accu blijft gegarandeerd 8 jaar of gedurende 160 000 km minimaal 70 % van haar laadcapaciteit leveren.

De oplaadmogelijkheden zijn flexibel en aangepast aan dagelijks gebruik. Er zijn drie oplaadmogelijkheden beschikbaar:

  • gebruik van een thuislader via een conventioneel stopcontact voor een volledige lading in 16 uur.
  • gebruik van een laadstation (Wall Box of laadpaal), die voor een volledige lading in 5 uur en 15 minuten zorgt in geval van de driefase aansluiting (11 kW) of in 8 uur bij de éénfase aansluiting (7.4 kW).
  • gebruik van een snellader: de warmteregeling van de accu staat het gebruik van 100 kW opladers toe, 80 % van de lading wordt bereikt in 30 minuten.

Het opladen van de nieuwe PEUGEOT e-208 kan ook op afstand gereguleerd worden indien dit geprogrammeerd is via het Connected Navigation scherm of de MyPeugeot® smartphone app. Dit systeem staat u ook toe om het laden op elk moment te starten of te stoppen en het laat u het laadniveau zien.

PEUGEOT E208 1902HM 4

Om haar klanten in de energietransitie te ondersteunen, lanceert PEUGEOT een nieuw serviceaanbod, parallel aan de nieuwe marketingactiviteiten van de PEUGEOT e-208, gebaseerd op drie pijlers:

  • Easy-Charge of hoe de toegang naar de verschillende oplaadmogelijkheden te vergemakkelijken voor onze klanten:
  •    Een scala aan oplaadmogelijkheden voor thuis of op het werk met een grote keuze qua apparatuur (intensief gebruik stopcontact, Wallbox, Smart Wallbox, enz.), een diagnostische dienst om de elektrische installatie te beoordelen en indien nodig tevens voor een betere laadoplossing en installatie zorgt.
  •    Een publieke laadoplossing met Free2Move Services, waaronder een laadpas met toegang tot meer dan 85.000 oplaadpunten in Europa: overzicht van laadpunten aan de hand van afstand, snelheid en prijs van het laden. De hieraan gekoppelde navigatie zorgt voor begeleiding naar het gekozen laadpunt. 
  • Easy-Mobility of hoe de mobiliteit van onze klanten onder alle omstandigheden te waarborgen, met:
  •    Trip planner: een tool voor de organisatie en planning van ritten met Free2Move Services; overzicht van de beste routes, waarbij rekening wordt gehouden met de resterende actieradius en de locatie van de laadterminals onderweg. Door deze route naar het Connected Navigation-systeem te sturen, kan de route in het voertuig teruggevonden worden,
  •    Mobiliteitspas: verlengde en gegarandeerde mobiliteit met behulp van een pas voor een huurauto op elk moment dat dat nodig blijkt.
  •    E-coaching: een hulpmiddel in de MyPeugeot app dat adviezen geeft met betrekking tot het elektrisch rijden en om de actieradius van de nieuwe e-208 te optimaliseren.
  • Serenity of hoe onze klanten geruststellen in hun ontdekkingsproces en hen met complete gemoedsrust van de nieuwe auto te laten genieten:
  •    Nieuwe digitale reissimulators om de elektrische voertuigwereld op de PEUGEOT websites te ontdekken
  •    Speciale servicecontracten en pechhulpdienst, die in een gezamenlijk pakket kunnen worden afgenomen, zodat je met volledige gemoedsrust onderweg kunt zijn.
  •    Een accucapaciteitscertificaat om het doorverkopen van de auto te vergemakkelijken, met een garantie van de laadcapaciteit van de accu van de auto.

De nieuwe PEUGEOT e-208 geeft toegang tot een nieuwe vorm van mobiliteit door vrijelijk rondrijden mogelijk te maken, zelfs in steden waar voertuigrestricties werden ingevoerd.

PEUGEOT E208 1902HM 100


Nieuwe PEUGEOT 208: beantwoord aan Euro6.d normen

De nieuwe PEUGEOT 208 bezit een volledig scala aan geavanceerde, Euro6.d-conforme benzine- en dieselmotoren. Uniek in het B-segment: de PureTech 100 en130 zijn beschikbaar met EAT8 achttrapsautomaat.

Benzine, 3-cilinder, 1.2-liter motoren:

  • PureTech 75 S&S met vijfversnellingsbak
  • PureTech 100 S&S met zesversnellingsbak of EAT8 automaat
  • PureTech 130 S&S EAT8 automaat

Diesel, 4-cilinder,1.5-liter motoren:

  • BlueHDi 100 S&S met zesversnellingsbak

ONWEERSTAANBAAR

Nieuwe PEUGEOT 208: strak, aantrekkelijk ontwerp

De buitenkant van de nieuwe PEUGEOT 208 is zo onderscheidend en smaakvol dat het mogelijk werd om chroomelementen achterwege te laten, en de kracht van een expressief ontwerp met aangename proporties voor zich te laten spreken. Dit model speelt daadwerkelijk een sleutelrol bij PEUGEOT’s up-market beweging.

Langer, breder en lager dan de huidige PEUGEOT 208, beschikt deze generatie over een onderscheidende carrosserie en een sportieve uitstraling met zuivere, strakke lijnen. Voor een sensuele uitstraling zorgen ook de brede spatborden en carrosserielijnen – een discrete balans tussen zacht en stevig.

Aan de zijkant is bij de nieuwe PEUGEOT 208 de ver naar achteren geplaatste voorruit zichtbaar die plek biedt aan een lange, markant gevormde motorkap. Om de sportieve look te onderstrepen, zijn de onder een extreme hoek geplaatste achterlichtunits perfect afgestemd op de achterste wielkasten. De GT Line- en de GT-versies beschikken over hoogglans zwarte wielkastverbreders: dit zorgt voor een betere stroomlijn en de wielen ogen er groter door. Bij deze premium versies zijn de 17 inch velgen voorzien van personaliseerbare kunststof inserts, die het aerodynamische effect verbeteren en de on-afgeveerde massa verminderen (-3,6 kg totaal).

Onmiddellijk herkenbaar: de voorkant vormt een fraai geheel, waarbij de Full LED koplampen met kenmerkende klauwafdruk (afhankelijk van het uitrustingsniveau) in het oog springen. De voorbumper oogt massief en beschikt over een perfect geïntegreerde luchtinlaat in het midden. Uiteraard springt ook de iconische PEUGEOT Leeuw in het oog. Op de voorste rand van de motorkap is de 208-typeaanduiding geplaatst.

In navolging van de PEUGEOT 3008/5008/508 beschikt de achterzijde van de nieuwe PEUGEOT 208 over een zwarte balk die over de hele breedte van de kofferklep loopt, en de achterlichten met klauwafdruk (die ook overdag branden) verbindt. Het ontwerp is exact, de vormen ogen strak. De achterste diffusor is beschikbaar met een glanzend zwarte finish en biedt bij sommige motorvarianten plek aan een zichtbare verchroomde uitlaatpijp.

Naast de standaard kleuren en het Black Diamond dak, is de PEUGEOT 208 leverbaar in een scala aan kleuren, die de perfecte weerspiegeling zijn van het energieke en dynamische karakter van de auto.

  • Metaallak Jaune Faro,
  • Speciale vernismetaallak Bleu Vertigo,
  • Rouge Elixir met vernislaag in kleur: dit proces verdiept de diepte van de kleur. De reflecties benadrukken de carrosserievorm.

De nieuwe PEUGEOT e-208 beschikt direct herkenbare uiterlijke kenmerken:

  • Grille in carrosseriekleur
  • Dichroïsche Leeuwen (de Leeuwen lijken van kleur te veranderen afhankelijk van de kijkhoek)
  • “e-208 ” badge aan de achterzijde en een “e” op de achterspatborden.

Nieuwe PEUGEOT 208 : Hightech, high-touch

Met de PEUGEOT FRACTAL concept car als inspiratiebron, beschikt de nieuwe PEUGEOT 208 over een nieuwe ongeëvenaarde generatie van de PEUGEOT i-Cockpit®, een onlosmakelijk deel van het PEUGEOT DNA, met inmiddels een vaste aanhang van meer dan 5 miljoen tevreden bestuurders. De PEUGEOT i-Cockpit® in de nieuwe PEUGEOT 208 wordt gekenmerkt door dezelfde consistente drielaagse ergonomische structuur als waarover de andere modellen in het gamma beschikken.

Oog: alle informatie is gemakkelijk te zien, zorgvuldig geplaatst in het gezichtsveld van de bestuurder. Afhankelijk van het uitrustingsniveau, toont het PEUGEOT i-Cockpit® 3D instrumentenpaneel informatie die gelezen kan worden in twee lagen. Vóór het digitale head-up instrumentenpaneel is de informatie geprojecteerd in hologramvorm. De data is dynamisch en wordt dichterbij of verder van het oog van de bestuurder getoond afhankelijk van belangrijkheid of urgentie, en verhoogt zo de reactiviteit met een halve seconde. Boven de tuimelschakelaars in de middenconsole, is het touchscreen beschikbaar in 5, 7 of 10 inch-versie, afhankelijk van het geselecteerde uitrustingsniveau en opties.

Handen: alle materialen zijn aangenaam om aan te raken, de naden en uitlijningen zijn minimaal, tastbare of fysieke besturingselementen zijn slim gepositioneerd. Vanaf het uitrustingsniveau Active is het dashboard uitgevoerd in een zacht materiaal en de middenconsole is versierd met een “carbon” finish. Het compacte stuur is overgenomen van modellen uit de hogere marksegmenten. De elektronische bedieningshendel van de EAT 8 “Shift en Park by Wire” is intuïtief en ergonomisch. De stuurpaddlebediening maakt het mogelijk om af en toe handmatig te schakelen, zonder de automatische modus uit te schakelen.

Lichaam: het passagierscompartiment vormt een cockpit en omhult de inzittenden. De stoelen zijn uitermate comfortabel en houden het lichaam goed op zijn plek.

Er is veel aandacht besteed aan de afmetingen en vormgeving van de opbergvakken van de PEUGEOT 208. Naast de portiervakken en het dashboardkastje, zijn er 3 opbergruimtes in de auto voorhanden (afhankelijk van de versie):

  • Een groot opbergvak onder de armsteun tussen de twee voorstoelen,
  • Een gemakkelijk te bereiken aflegvak voor de versnellingspook,
  • Een slimme afdekbare opslagruimte in de middenconsole kan gebruikt worden om uit het zicht een smartphone op te laden via inductie. De afdekking is zo ontworpen dat hier in geopende toestand een smartphone op kan liggen.
PEUGEOT 208 1902STYP302
De nieuwe PEUGEOT 208: voor elk wat wils 

De nieuwe PEUGEOT 208 is beschikbaar in vijf uitrustingsniveaus: Access, Active, Allure, GT Line en GT.
De luxeversies, GT Line en GT beschikken over onderscheidende stylingkenmerken:

  • Full-LED koplampen met kenmerkende klauwafdrukken,
  • Glanzend zwarte wielkastverbreders en raamlijsten,
  • 17 inch lichtmetalen velgen met inserts,
  • Specifieke details in het interieur: zwarte hemelbekleding, sierstiksels in de kleur Adamite, keuze uit 8 kleuren LED ambianceverlichting, sportstoelen, aluminium pedalen.

Bij de PEUGEOT e-208 is het GT uitrustingsniveau nog meer onderscheidend met:

  • Exclusieve Alcantara©/Greval grijze bekleding met een 3D gaasstructuur,
  • 17 inch velgen met speciale inserts.

TECHNOLOGIE VAN DE VOLGENDE GENERATIE

Nieuwe PEUGEOT 208: hoog veiligheidsniveau

Met Drive Assist zet de nieuwe PEUGEOT 208 stappen op weg naar semiautonoom rijden met de nieuwste generatie rijhulpsystemen die tot de top in dit segment horen:

  • Adaptieve Cruise Control met Stop & Go bij de EAT8-transmissie met aanpasbare afstand tot de voorligger. In een file herstart de auto automatisch als de stop minder dan 3 seconden duurt. Anders is korte activatie van het gaspedaal of het handmatig activeren van de cruise control voldoende om de ingestelde snelheid weer op te pakken. Bij deze functie kan de auto helemaal tot stilstand komen. Bij de 30 km/h-functie die beschikbaar is in combinatie met de handgeschakelde versnellingsbak, zal na een remactie tot een snelheid van minder dan 30 km/h de cruise control worden uitgeschakeld, waarna de bestuurder zelf de regie overneemt.
  • Lane Positioning Assist, waarbij de bestuurder de positie op de rijbaan kan kiezen en deze vervolgens wordt vastgehouden (gekoppeld aan Adaptieve Cruise Control met Stop & Go),
  • Full park assist (autonoom in- en uitparkeren) met Flank guard assist (laterale parkeersensoren) op de versies met EAT8. Het systeem zorgt automatisch voor sturen, versnellen en remmen bij het in- en uitparkeren,
  • De nieuwste generatie Active Safety Brake (detectie van voetgangers en fietsers ook in het donker, bij snelheden van 5 tot 140 km/h) en Distance Alert (waarschuwing bij een dreigende aanrijding),
  • Active Lane Departure Warning System met koerscorrectie vanaf 65 km/h en hoger,
  • Vermoeidheidsherkenning, dat de alertheid van de bestuurder bij lange ritten monitort vanaf 65 km/h met behulp van analysetechnieken door microbewegingen aan het stuur,
  • Grootlichtassistent, automatisch grootlicht en dimmen,
  • Snelheidslimietherkenning- en snelheidsadviessysteem,
  • Uitgebreide herkenning van verkeersborden (stop- en verbodsborden),
  • Actieve dodehoekbewaking (met koerscorrectie). Deze functie is beschikbaar vanaf 12 km/h,
  • Elektrische parkeerrem.
Nieuwe PEUGEOT 208: een hoge mate van connectiviteit
Onze smartphone is een integraal deel van ons leven, en daarom is de nieuwe PEUGEOT Mirror Screen functie compatibel met MirrorLink®, Apple CarPlay™ en Android Auto. Een plek om draadloos op te laden is handig gepositioneerd in het opbergvak in de middenconsole en er zijn vier USB-aansluitpunten beschikbaar (waaronder een type C-aansluiting).

TomTom® Traffic connected 3D navigatie geeft de verkeerssituatie en de risicozones in real time weer.

PEUGEOT E208 1902STYP 300

Terug naar overzicht

Gebruik van cookies

De Van Mossel Automotive Groep (Van Mossel) gebruikt cookies om bijvoorbeeld de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt. Als u meer wilt weten over deze cookies, raadpleeg onze Cookie policy. Bij akkoord op deze cookie policy geeft u Van Mossel toestemming voor het gebruik van optimale cookies op onze websites. Klik op “Instellingen aanpassen” om uw voorkeuren te wijzigen. Als u meer wilt weten over hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens, raadpleeg onze Privacyverklaring. Specifiek voor sollicitaties raadpleeg onze HR Privacyverklaring.

Cookies accepteren Instellingen aanpassen