Terug
Geplaatst op: 01-11-2017

DS Automobiles sponsort expositie  "FRANS I EN DE KUNST UIT DE NEDERLANDEN" in het Louvre

Deze unieke terugblik op een vergeten aspect van de Franse kunstgeschiedenis is het belangrijkste onderdeel van de herfstprogrammering van het museum. De expositie vormt een eerbetoon aan Frans I, een groot kunstliefhebber die gedurende zijn gehele regeerperiode de kunsten ondersteunde, en zet vergeten kunstenaars uit die tijd weer in de schijnwerpers. Onder koning Frans I beleefde de Franse Renaissance zijn bloeitijd. Frans I had een open geest en was even geboeid door het prestige van Italiaanse kunst als door de vernieuwingen van kunstenaars uit de Nederlanden.

Begaafde kunstenaars, een baanbrekende en onconventionele koning, het Louvre met zijn iconische piramide: alles ademt de geest van avant-garde. Voor het merk DS alle reden om deze expositie, die tot en met 15 januari 2018 bezocht kan worden, te sponsoren.

Een van de exposities in Parijs die u niet mag missen: "Frans I en de kunst uit de Nederlanden". Deze expositie, die tot en met 15 januari 2018 in het Louvre wordt gehouden, biedt een unieke terugblik aan de hand van meesterwerken van kunstenaars uit de Nederlanden van wie het bijzondere talent de belangstelling wekte van koning Frans I en zijn tijdgenoten.

Jean Clouet, Corneille de la Haye, ook bekend als Corneille de Lyon, Godefroy le Batave, Noël Bellemarre, Grégoire Guérard, Bartholomeus Pons... allemaal namen uit het verleden die nu, ongeveer 500 jaar later, door het Louvre aan de vergetelheid worden ontrukt. Deze expositie, een reis door de tijd waarbij de bezoeker wordt ondergedompeld in de 16e eeuw, illustreert het talent van deze kunstenaars die uitblonken in de meest diverse technieken, van verschillende schildertechnieken tot de tapijtwerkerskunst en beeldhouwkunst. Een fraai eerbetoon aan het indrukwekkende vakmanschap en de tijdloze schoonheid van deze eeuwenoude kunstwerken.

"Dankzij de open geest en artistieke intuïtie van Frans I werden deze kunstenaars in hun tijd beroemdheden. Voor ons is het dan ook niet meer dan vanzelfsprekend om deze nieuwe expositie, die hun talenten, scherpe oog voor detail en technische vakmanschap illustreert, te sponsoren. Vakmanschap en oog voor detail, raffinement en creativiteit, elegantie en durf vormen namelijk de inspiratiebron voor het merk DS.", aldus Yves Bonnefont, CEO van DS Automobiles.

 

louvre ds

 

 

Terug naar overzicht

Gebruik van cookies

De Van Mossel Automotive Groep (Van Mossel) gebruikt cookies om bijvoorbeeld de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt. Als u meer wilt weten over deze cookies, raadpleeg onze Cookie policy. Bij akkoord op deze cookie policy geeft u Van Mossel toestemming voor het gebruik van optimale cookies op onze websites. Klik op “Instellingen aanpassen” om uw voorkeuren te wijzigen. Als u meer wilt weten over hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens, raadpleeg onze Privacyverklaring. Specifiek voor sollicitaties raadpleeg onze HR Privacyverklaring. Je kunt de instellingen te allen tijde aanpassen via de link onderaan de pagina.

Cookies accepteren Instellingen aanpassen
Van Mossel contactgegevens
Maak hieronder uw keuze en plan direct uw afspraak.