Na de RM14, RM15 en RM16 komt Hyundai nu met de RM19, het vierde model in de RM-reeks. Hyundai startte het RM-project (Racing Midship) in 2012 om nieuwe autosporttechnologie te kunnen ontwikkelen.
Eerder maakte Hyundai bekend in 2020 zijn debuut te willen maken in het toerwagenkampioenschap ECTR, een gloednieuwe raceklasse voor volledig elektrische auto's. De RM19 is gebaseerd op de Hyundai Veloster. De 'N' staat voor Namyang, dat sinds 1995 de thuisbasis is van de ontwikkelingsafdeling van Hyundai in Korea, en voor Nürbugring waar het European Test Center van Hyundai zich bevindt. Het N-logo vertaalt de ervaring van Hyundai in de autosport naar productiemodellen. De RM19 wordt aangedreven door een 390 pk sterke 2,0-liter benzinemotor met turbo en tikt in minder dan 4 seconden de 100 km/u aan. Ook zorgt de geëlektrificeerde aandrijflijn voor efficiënte prestaties. Hyundai loopt voorop op het gebied van hybride-, plug-in hybride- en volledig elektrische aandrijflijnen.