In het jaar waarin Citroën Bedrijfswagens haar honderdjarig bestaan viert, kijkt het merk vooral vooruit. Citroën is momenteel het zesde bedrijfswagenmerk van Europa met een marktaandeel van 9,2% in de eerste helft van 2019. Het merk kondigt zijn plannen aan voor de elektrische toekomst van Citroën Bedrijfswagens. Tegen 2025 is elke model beschikbaar met elektrische aandrijving.
Op dit moment is de Berlingo al verkrijgbaar in elektrische vorm. Volgend jaar komen daar de elektrische Jumper en Jumpy bij gevolgd door de elektrische New Berlingo Van in 2021. Ze onderscheiden zich door de combinatie van praktische eigenschappen en het kenmerkende Citroën-comfort. De ‘Inspired by Pro’-strategie van het merk focust niet alleen op de bedrijfswagens zelf, maar ook op het nieuwe ‘Manufacture’ retail- en serviceconcept dat erop is gericht om elke klant, groot en klein, te kunnen bedienen met op maat gemaakte oplossingen. Al deze modellen worden voorzien van de nieuwste elektrische technologie van de PSA Groep en helpen ondernemers bij duurzaam ondernemen tegen lage kosten.
Elektrische Citroën Jumpy
Citroën laat nu al weten dat de elektrische Citroën Jumpy in twee uitvoeringen zal worden aangeboden. De variant met een 50 kWh sterke batterij krijgt een range van 200 kilometer en de variant met een 75 kWh sterke batterij rijdt maximaal 300 kilometer op een volle accu. Belangrijk nieuws voor ondernemers: het laadgewicht van 1200 kg is gelijk aan die van de dieselversies en de elektrische variant mag maximaal 1.000 kg aanhangwagengewicht trekken.