Het kan natuurlijk gebeuren dat een lease-auto overbodig wordt of dat een contract na verloop van tijd niet meer past bij de situatie van de klant. Bij Van Mossel Autolease ZuidWest hoeft dat geen probleem te zijn: er is altijd ruimte om flexibel mee te denken. Op de afdeling Contractbeheer werkt Herman de Loof, hij denkt graag mee in oplossingen voor klanten.
Het kan zijn dat een klant niet (meer) aan de voorwaarden kan voldoen. Een aanpassing van het leasecontract kan dan ‘lucht’ geven. Als het contract wordt beëindigd probeert Herman ook hier creatief mee om te gaan zoals het vinden van een andere leaseklant met interesse in de auto of verkoop van de lease-auto via een veilingsite.
Denken in oplossingen
Onterecht leeft volgens hem het beeld dat een leasecontract je meer vastlegt dan een bedrijfsauto in eigendom: “Ook een eigen auto moet je uiteindelijk verkopen, en het verschil in boekwaarde en echte waarde van de auto blijft precies hetzelfde. Vaak wordt het switchen van contract door veel leasemaatschappijen moeilijker gemaakt dan nodig is. Er is altijd wel een oplossing te vinden als je flexibel meedenkt. Dat vinden wij zo vanzelfsprekend bij Van Mossel Autolease ZuidWest dat daar geen hoge rekeningen voor worden gestuurd. Een stuk service waarvan wij denken dat zowel de klant als wij als leasemaatschappij baat bij hebben, want uiteindelijk is dat waar je met zijn allen hard voor werkt: een tevreden klant.”
Iedere klant is anders
De kracht van Van Mossel Autolease ZuidWest zit hem onder andere in het regionale netwerk en de persoonlijke relatie met klanten. “In ons netwerk kennen we via-via vaak nog wel een starter. Starters zijn vaak goed af met een gebruikte lease-auto in combinatie met een kortere looptijd van het contract en geen aanbetaling. Zo breng je starters niet in een benarde positie door hoge kosten en een langlopend contract. Dat stukje extra verdiepen in de klant is belangrijk, want iedere klant is anders.”
Niet alleen cijfertjes
Bij kredietacceptatie kijkt Van Mossel Autolease ZuidWest niet alleen naar de cijfertjes, maar proberen ze ook het bedrijf te leren kennen. “Wij zijn thuis in de regio en weten via andere kanalen vaak al meer van de historie van een bedrijf. Waar iemand vandaan komt en of er goede referenties zijn. Als het om bepaalde redenen niet direct lukt om te financieren denken we creatief mee op zoek naar alternatieven. Dat is het fijne van een kleine, regionale organisatie: wij kunnen flexibel meedenken zonder hoge kosten.